2018. április 22., vasárnap

SAJTKRÉMES-SONKÁS TEKERCS

A hajdan volt félelmem a kelt tésztáktól mintha csak egy rossz emlék lenne, ma már imádok kelt tésztákat sütni, sosem okoznak csalódást. Gyakorlatilag bármivel tölthetjük, kenhetjük, csavarhatjuk mindenhogy ízletes. Ez a tészta különösen egyszerű, csak az élesztő futtatása, majd az egy órás kelesztés a neheze, hiszen arra az időre valami elfoglaltságot kell találni, én például közben kipakoltam a virágokat a teraszra. A kis háromszög csigák úgy megkeltek sütés közben, hogy végül nem vendégvárók lettek, hanem reggeli péksütemények. 

Hozzávalók

80 dkg liszt
1 evőkanál só
2 dl olaj
5 dl tej
1 teáskanál cukor
5 dkg éleszt

Töltelékhez
2 tömlős sajt
2 tojás
20 dkg sonka
1 tojás a kenéshez
Tetejére szezámmag vagy reszelt sajt

Elkészítés

A tejet megmelegítem, 1 dl-be belekeverem a cukrot majd belemorzsolom az élesztőt és felfuttatom. Közben egy tálba kimérem a lisztet, hozzákeverem a sót, majd beleöntöm a maradék tejet és az olajat. Mikor felfutott az élesztő azt is hozzákeverem és tésztává gyúrom, ha ragadna a tészta egy kevés lisztet szórok a kezembe és belegyúrom. Eztán egy órát kelesztem. Közben apró kockára vágom a sonkát és a tojással a sajtkrémhez keverem. Mikor megkelt a tészta kettévágom, egyenként kinyújtom tepsi nagyságúra, megkenem a sajtkrémes keverékkel és feltekerem. A tekercset megkenem tojással és háromszögekre vágom majd sütőpapíros tepsibe fektetem és megszórom a tetejét sajttal vagy szezámmaggal és aranybarnára sütöm 180°C-on. 

 

 

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése