2017. március 5., vasárnap

SÓS KIFLI

Egyszer már sütöttem ehhez a kiflihez hasonlót, csakhogy ott az összeállításnál nem olvasztottam meg a zsírt és sajttal ízesítettem. A süteményeknél elég csak néhány módosítás és máris egy más fajta ízvilágot, állagot kapunk, mint amit megszoktunk. De hát éppen ez a szép a sütésben. Bevallom ez a kifli kicsit pepecs, mert egyenként kell nyújtani és kenni és szórni. De megéri, főleg ha vendégeket várunk akkor biztos tuti a siker. 


Hozzávalók

1 kg liszt
2 dl tejföl
3 dl tej
5 dkg élesztő
1 evőkanál só
30 dkg olvasztott zsír
1 teáskanál cukor

1 tojás a kenéshez
mák és szezámmag a tetejére


Elkészítés

A tejhez adom a cukrot és megmelegítem, majd felfuttatom benne az élesztőt. A zsírt felolvasztom. A lisztet egy tálba szórom, hozzáadom a sót és a tejfölt, majd az olvasztott zsírt és a felfutott élesztőt. Tésztává gyúrom és fél órát kelesztem. Ezután négybe vágom, majd mind a négy darabot egyenként kinyújtom ujjnyi vastagra. Fontos, hogy miután megkel ne gyúrjuk át és ne nyújtsuk vékonyra. Ezután egy közepes (kb.8cm) pogácsaszaggatóval kiszaggatom, majd mindegyik "pogácsát" vékonyra nyújtom, szorosan kifli formára tekerem és sütőpapíros tepsibe teszem őket. A kifliket tojással megkenem és felváltva megszórom mákkal és szezámmaggal. 180°C-on sütöm amíg arany barnára sül. 

 

 

 

 

 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése