2016. március 1., kedd

GOMBÓC SZILVALEKVÁRRAL

Persze tudom, hogy sokkal könnyebb megvenni a mirelit gombócot, mert az biztosan tökéletes és még bajlódni sem kell vele, és őszintén szólva én is inkább ezt a lehetőséget választom a legtöbbször, de azért néha jól esik ha a saját kezem munkája díszeleg a pirított zsemlemorzsában. Éppen egy ilyen alkalmak egyike a mai is, amolyan gombócfőzős nap.  

Hozzávalók

krumpli (mikor mennyi)
2-3 tojás
liszt (amennyi szükséges)
szilva, szilvalekvár, kakaó vagy ki mit szeret tölteléknek

olaj
zsemlemorzsa

Elkészítés

A krumplit megfőzöm, én kb. egy közepes fazekat raktam teli és héjában főztem. Mikor megfőtt meghámozom és krumplitörővel összenyomom. Hozzáadom a tojásokat, egy csipet sót, összekeverem és elkezdem hozzáadagolni a lisztet, éppen annyit, amennyitől jól gyúrható puha tészta lesz. Közben sós vizet teszek föl forrni. Mikor a tészta jól gyúrható ujjnyi vastagra nyújtom és kockára vágom, minden kocka közepébe szilvalekvárt teszek, bár mindenki azzal tölti amivel szereti. A kis kockákból a négy sarok összecsípésével gombócokat formázok. A kis gobócokat a forrásban lévő vízbe teszem, néha óvatosan átkavarom nehogy leragadjon az edény aljára, majd mikor már feljönnek a víz tetejére kiszedem őket. Közben egy serpenyőben olajon megpirítom a zsemlemorzsát és a gombócokat ebben hempergetem meg. 

 

 

 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése