2015. július 29., szerda

TÜNDÉRSÜTI

Ezt a sütit neten találtam, olyan jól hangzó neve volt, hogy egyből megakadt rajta a szemem. Gondoltam biztos valami tejszínes őrület, amihez mindenféle olyan hozzávaló kell ami természetesen nincs a kamrában. De kellemesen csalódtam, mert valójában nagyon egyszerű sütemény. Mégis tökéletesen szép a megjelenése, a tölteléke habkönnyű, mintha felhőbe harapnánk. Olyan igazi tündér csemege. 

Hozzávalók

25 dkg puha margarin
20 dkg porcukor
5 tojás sárgája
csipet só
50 dkg liszt
1 csomag sütőpor

Töltelékhez
3 csomag puncs ízű pudingpor
8 evőkanál kristálycukor
7 dl tej
450 g tejföl
5 tojás fehérje


Elkészítés


Először kettéválasztom a tojásokat! Ezután megfőzöm a pudingot a cukorral. Mikor kész még forrón hozzákeverem a tejfölt, majd felverem a tojások fehérjét és óvatosan belekeverjem a krémbe. Félreteszem. Ezután jöhet a tészta. A porcukorral robotgéppel kikeverem a margarint. Majd egy keverőtálba teszem, hozzáadom a sót, sütőport, lisztet és a tojások sárgáját és tésztává gyúrom. Ezután a tésztát kettéválasztom 60-40 % arányban. A nagyobbik cipót kinyújtom, majd sütőpapíros tepsibe rakom, villával megszurkálom, erre ráöntöm a krémet. A másik cipóból rudakat sodrok és rácsosan a krémre fektetem. Nekem ez valahogy nem megy, olyan kis defektesek a rudak. Előmelegített sütőben 180°C-on megsütöm, amíg a teteje elkezd pirulni. Tálalás előtt porcukorral megszórom. 

 

 

 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése