2015. július 18., szombat

FEHÉRCSOKI TORTA

A kisebbik tesóm névnapjára egy szolid kis „zsírégetést” terveztünk, finom házi szalonnával és füstölt kolbásszal, persze szigorúan zöldségekkel körítve. Nos ehhez kellett valami könnyű édességet kieszelnem, mert hát nincsen névnap sütemény nélkül, hiszen valamivel meg kell ünnepelni a jeles napot. Így esett a választásom erre a finom és egyébként nagyon egyszerű tortára, ami miután jól megdermed a hűtőben igazi könnyű, frissítő édesség.

Hozzávalók

4 tojás
3 evőkanál liszt
1 evőkanál kakaó
4 kanál cukor
1 csomag sütőpor
fél dl víz
fél dl olaj

A krémhez
4 dl tejszín
1 csomag habfixáló
4 tábla fehér csokoládé

Elkészítés


Először elkészítem a piskótát. A tojásokat szétválasztom, a fehérjét robotgéppel habbá verem, majd a a sárgáját is felverem a cukorral, sütőporral, vízzel és olajjal, hozzáadom a lisztet és a kakaóport. Ezután keverőkanállal hozzákeverem a fehérjehabot. Csatos tortaformát kivajazok és kilisztezek, majd ebben megsütöm a piskótát 180°C-ra előmelegített sütőben. Amíg a tészta hűl elkészítem a krémet. A tejszínt habbá verem a csomag habfixálóval. Ezután a csokit gőz fölött megolvasztom. Mikor már megolvadt kanalanként adom hozzá a tejszínhabhoz és elkeverem benne. A lapot nem szedem ki a tortaformából, hanem erre öntöm a kikevert krémet. Egy éjszakára a hűtőbe teszem, hogy megdermedjen. Másnap fogyasztható. 
Mikor megdermed lehet díszíteni, én egyszerűen megolvasztottam egy tábla bocifoltos csokit és rácsorgattam. 

 

 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése