2018. december 7., péntek

ALMÁS PITE TORTA

Almás lepényt sütöttem, de mivel kisebb tepsit használtam a megszokottnál így maradt ki némi tészta. Kidobni azért mégsem akartam, a fagyasztással már egyszer próbálkoztam de nem vált be, így mit volt mit tenni gyorsan improvizáltam. Így született meg ez a kis torta formájú pite, a kisebbik öcsém szerint máskor nem kellene spórolni az almával. Így utólag igazat kell adjak neki, bár nem spórolás volt, inkább design :-D 

Hozzávalók

20 dkg liszt
7 dkg cukor
10 dkg vaj
1 csipet só
1 db tojássárgája
1 ek tejföl

Feltét
kb. 1 kg alma
kb. 10-15 dkg cukrozott darált dió
Baracklekvár

Elkészítés

A liszthez hozzáadom a sót és elmorzsolom benne a margarint, ezután elkeverem benne a cukrot, majd mehet bele a tojás sárgája és a tejföl, majd összegyúrom. Ha lágynak tűnik a tészta adok még hozzá lisztet. A tésztát fél órára a hűtőbe teszem, addig megpucolom az almát és vékony cikkekre vágom. Egy kerek tortaformát kivajazok, kilisztezek. A tésztát kinyújtom kibélelem vele a formát, majd megkenem barack lekvárral és megszórom a cukrozott dió felével. Ezután elrendezem rajta az almaszeleteket, majd azokat is megkenem lekvárral ás rászórom a maradék cukrozott diót. 180°C-on sütöm amíg a tészta széle megsül, addigra az alma is jól átpárolódik. 





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése