2015. augusztus 10., hétfő

SZEDERTORTA

Folyamatosan érik a szedrem, annyi szeder van a bokron mint eddig még soha. Kétnaponta leszedek egy nagy tejfölös pohárra valót és azon nyomban le is fagyasztom. Jó lesz télire süteménybe vagy egy kis gyümölcsszósznak, hogy megidézzem vele a nyári meleg napokat. Ezt a süteményt is a már lefagyasztott adagból készítettem. Valójában saját kreálmány, tipikus esete annak, amikor az ember a meglévő alapanyagból kénytelen dolgozni. Mikor elkezdtem nem sejtettem, hogy ilyen finomra sikeredik, azt hiszem nem ez volt az utolsó szedertortám. 


Hozzávalók

20 dkg liszt
10 dkg margarin
10 dkg porcukor
1 csomag sütőpor
1 db tojás

A krémhez
fél liter tej
2 cs vaníliás pudingpor
2 db tojás
3 evőkanál cukor
1,5 dl tejszín
szeder

Elkészítés


A lisztben elmorzsolom a margarint, majd hozzáadom a porcukrot, tojást és sütőport és tésztává gyúrom. A krém hozzávalóit egy edényben elkeverem, majd megfőzöm. A tésztát egy kerek tortaformába fektetem és elősütöm. Mikor félig megsült a tetejére öntöm a krémet, amit aztán kirakok a szederrel jó sűrűn, én fagyasztott szedret használtam, mert ahogy érik a kertben máris leszedem és tejfölös poharakban lefagyasztom. Ezután addig sütöm amíg a lap teljesen megsül. 


 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése