2015. május 29., péntek

MADÁRTEJ

A madártej olyan igazi nagymama édesség. Mikor először láttam madártejet alig lehettem öt éves. Csak néztem ahogy a sárga „tó” tetején egy fehér habcsók úszkál. Igazából nem is szerettem a madártejet. Már eleve a neve zavart, madártej. Kiskoromban próbáltam kiokoskodni vajon hogyan ad tejet a madár, talán úgy mint a tehén? Ma már persze tudom a madártej titkát. De hogy miért ez a neve arra még mindig nem jöttem rá.

Hozzávalók

2 l tej
4 tojás
1 kanál liszt
2 cs vaníliás cukor
1 csomag vaníliás pudingpor
6 kanál porcukor

Elkészítés


A tojásokat szétválasztom, a fehérjét két kanál porcukorral habbá verem, a sárgáját félreteszem. A tejet 4 kanál porcukorral és a vaníliás cukorral felforralom. Mikor forr kanállal beleszaggatom a fehérjét, tartaléklángon főzöm kb 3 percig, majd óvatosan megfordigatom a galuskákat és megint főzöm 3 percig. Ezután a galuskákat egy tálcára szedem. A tejet leveszem a tűzről. A sárgájához hozzáadom a lisztet és a pudingport, hozzáadok 4 merőkanál forró tejet is és jól elkeverem. Ezután a tejet visszateszem a tűzre, és folyamatos kavargatás mellett hozzákeverem az előbbi keveréket. Főzöm még 5 percig, majd leveszem a tűzről és beleteszem a galuskákat. 

 

 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése