2018. október 8., hétfő

SÜLT TÚRÓTORTA

Volt egy nagyon jó túrótorta receptem, de elég bonyolult volt az összeállítás és a hozzávalók is. Így nem sűrűn sütöttem. Sőt a töltelék sem volt a legtökéletesebb hiszen elég kemény volt, ne finom lágy, mint amilyennek lennie kellett. Így keresgélni kezdtem a receptek között hátha rátalálok egy igazi finom falatra. Az alábbi receptet neten találtam, persze nem tökéletesen úgy csináltam mint ahogy le volt írva. De így is igazén jól sikerült, finom, könnyű és persze túrós.


Hozzávalók       


50 g porcukor
10 dkg margarin
15 dkg liszt

Töltelékhez
50 dkg túró
10 dkg liszt
20 dkg porcukor
1 csomag vaníliás cukor
0,5 l tej
1 nagy pohár tejföl
2 tojás

Elkészítés

Először  tésztát készítem el, egyszerű omlós tészta, a liszthez keverem a cukrot majd elmorzsolom benne a margarint és összegyúrom. Mikor kész fél órára a hűtőbe teszem. Közben elkészítem a tölteléket, ehhez minden hozzávalót keverőtálba teszek és robotgéppel összedolgozom, elég híg masszát kapok a sok tejtől, de ne ijedjen meg senki, hiszen sütéskor összeáll majd a liszt és a tojások miatt. A tésztát kinyújtom kivajazott lisztezett tortaformába nyújtom úgy, hogy hagyjak neki kb. 3.4 cm-es peremet. Ezután 180°C-ra előmelegített sütőben 10 percig elősütöm. Ezután ráöntöm a tölteléket és visszateszem a sütőbe kb. 40 percig sütöm, vagy addig amíg elkezd szépen pirulni a teteje.


 

 

 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése